Växa Sverige är ett rådgivnings- och serviceföretag för Sveriges mjölk- och köttbönder. För några år sedan stod organisationen inför en enorm förändring. Att i samband med en stor fusion gå från ett nästan ideellt förhållningssätt till att bli ett modernt serviceföretag.
Nova anlitades för att starta upp och driva ett affärsutvecklingsprogram med målet att lyfta sälj- och affärstänket i hela organisationen. Alla Växa Sveriges 500 medarbetare deltog, från seminörer och veterinärer till rådgivare. Dessutom intensivutbildades alla områdeschefer.
– Nova är oerhört professionella och lyhörda. Vi har arbetat med Kristian Wirsén som är fullkompligt outstanding på att snabbt sätt bryta ner en fråga och göra den begriplig. Han är även extremt duktig på att visualisera och beskriva en process, säger Magnus Lindberg, VD på Växa Sverige.
Växa Sverige är fortfarande mitt i ett omfattande förändringsarbete, men Magnus Lindberg ser redan resultat av Novas insatser.
– Vi har ett helt annat tänk vad gäller försäljning nu. Många medarbetare har gått säljutbildningar tidigare, men de säger att först nu förstår de vad det innebär i praktiken.